Gyógypedagógia – pszichológia

A gyógypedagógiai-pszichológiai vizsgálatra leggyakrabban akkor kerül  sor, amikor felmerül, hogy a gyermek fejlődése valamilyen területen eltér az átlagostól (magatartás/viselkedés, figyelem, kommunikáció, szociabilitás, olvasás, írás, számolás stb.), valamint a pszichiátriai és klinikai pszichológiai vizsgálat kiegészítéseként. 

A pszichológus – gyógypedagógus először a szülőkkel találkozik, és a különböző területek fejlődésére vonatkozóan kérdéseket tesz fel, így a gyermek életkori normákhoz viszonyított fejlettségéről és a különböző területek egymáshoz viszonyított  fejlettségi szintjeiről szerez részletes információkat. Majd megfigyeli a gyermeket (hogyan kommunikál, mozog, játszik, rajzol stb.) és ennek mentén tervezi meg a szükséges vizsgálatok körét. Pl.:  átfogó, intellektuális képességek vizsgálata, részképességek felmérése, figyelem, aktivitás, nyelvi fejlettség, olvasás-szövegértés, írás és számolás vizsgálata.

Ezt követően a szakember a vizsgálat eredményeiről tájékoztatja a szülőket és – adott esetben – a vizsgálatot kezdeményező pszichiátert és klinikai pszichológus kollégát, hogy így egy minél részletesebb képet kapva a gyermekről, a több helyzetben, több szakember által tett megfigyelések eredményeit szintetizálhassák. A vizsgálatok alapján javaslatot tesz fejlesztésre, terápiás megsegítésre is.

Időpont-egyeztetés pszichológusokhoz

Egyes ellátásainkhoz időpont-egyeztetés szükséges (közvetlen bejelentkezés nem lehetséges). Kérjük, kattintson a gombra, és küldje el elérhetőségeit számunka. Ezt követően telefonon vagy e-mailben felvesszük Önnel a kapcsolatot.

A vizsgálatok egy speciális esete az iskolaérettségi vizsgálat, amikor a gyermek iskolára való készültségének szintjét állapítjuk meg, beleértve ebbe a testi-lelki érettséget és a kognitív képességek széles körét (mozgás, rajz, beszéd, beszédértés, önkifejezés, figyelem, emlékezet, stb.). Ez fontos azért, mert a különböző területeken elért érettség alapvetően meghatározza a gyermek iskolai beválását; az olvasás, írás és számolás elsajátításának sikerességét, a képességekkel összhangban lévő eredmények elérését. A vizsgálatok során lehetőség nyílik olyan problémák hátterének feltárására is, pl. amikor egy gyermek képességei jobb teljesítmény-potenciált vetítenek előre, mint ami valójában az iskolai teljesítményében megjelenik (továbbá tehetség, részképességzavarok, teljesítménykényszer, szorongás, más pszichés nehézségek hatása az iskolai beválásra ).

Az eredménytől függően teszünk javaslatot további szakemberrel való konzultációra, problémaspecifikus fejlesztésre.

Gyógypedagógus-pszichológusunk: Kuncz Eszter.

Tetszik, megosztom:

Facebook
LinkedIn
Twitter
WhatsApp
Email

Rendelés helyszíne

Panoráma Poliklinika (Buda)
1126 Budapest, Derkovits u. 7.

Időpont-egyeztetés

Egyes ellátásainkhoz időpont-egyeztetés szükséges (közvetlen bejelentkezés nem lehetséges). Kérjük, kattintson a gombra,
és küldje el elérhetőségeit számunka.
Ezt követően telefonon vagy e-mailben felvesszük Önnel a kapcsolatot.

Rendelő szakemberek

Kuncz Eszter

gyógypedagógus-pszichológus