PszichoLogic

Cikkek, hírek, bejegyzések

Segít, ha a gyermeket időben felkészítjük az iskolára

Igazán fontos mérföldkőhöz érkeznek a gyerekek, amikor az óvoda után iskolába kerülnek, hiszen nemcsak új közösségbe csöppennek, hanem merőben új kihívásokkal találják magukat szemben. Ha nem állnak még készen arra, hogy sikerrel vegyék ezeket az akadályokat, olyan kudarcélményeket szerezhetnek, amelyek ronthatják az önértékelésüket és nem mellesleg a tanuláshoz való viszonyukat is rossz irányba terelheti.

Ezért is különösen fontos, hogy a gyerekek valóban készen álljanak a váltásra, és ha szükségük van rá, megfelelő szakembertől kapjanak célzott felkészítést, mielőtt beülnének az iskolapadba. A felkészítés abban is segít, hogy a gyermek elkerülje a váltással járó, esetenként rossz érzést kiváltó élményeket és magabiztosan, nyitottan induljon az iskolába.

Az iskolát 2023. szeptemberében kezdő gyermekek szüleinek érdemes már most felkeresni a szakembert, hogy szükség esetén időben elkezdődhessen a megfelelő fejlesztés és felkészítés.

Mindenki iskolaérett 6 évesen?

Bár a jelenlegi szabályozás szerint a 6. életévüket betöltött gyerekeknek meg kell kezdeniük az általános iskolai tanulmányokat, valójában teljes mértékben gyermekfüggő, hogy készen állnak-e ennyi idősen arra, hogy iskolába kerüljenek. Egy 6 és egy 7 éves gyermek között óriási fejlődési különbség figyelhető meg, ugyanakkor igaz az is, hogy két 6 éves gyermek sem egyenlően fejlett.

Ideális esetben ebben a fontos kérdésben a szülők és a pedagógusok együtt döntenek. Az óvónők szerepe azért lényeges, mert ők azok, akik látják, hogy “működik” az iskolába készülő gyerek közösségben és rálátnak arra is, hogy rendelkezik-e a nagycsoportos azokkal a kompetenciákkal, amelyek az iskolakezdéshez szükségesek.

Ijedtségre akkor sincs oka a szülőknek, ha ők is látják vagy az óvodából jelzik feléjük, hogy a gyermeküknek segítségre lenne szüksége a zökkenőmentes iskolakezdéshez! Az időben elkezdett és jól megválasztott iskolaelőkészítő fejlesztő foglalkozás nagyon sokat hozzátehet ahhoz, hogy a gyermek felzárkózzon és jól érezze magát az új iskolai környezetben.

forduljon bizalommal Herczeg Ildikó gyógypedagógushoz, aki az 5-7 éves gyermekek komplex gyógypedagógiai felmérését és kiscsoportos (3-4 fő) fejlesztését végzi a Panoráma Poliklinika budai rendelőjében.

Iskolaelőkészítő fejlesztő foglalkozás 

Ha bizonytalan abban, hogy gyermeke készen áll-e az iskolakezdésre, ha úgy érzi, hogy egyes területeken fejlesztésre, megerősítésre szorulna vagy csak szeretné, hogy minél zökkenőmentesebben kezdődjön számára az iskola, szeretettel várjuk!

A foglalkozások célja:

  • a figyelem, a koncentráció, a feladattartás fejlesztése
  • a vizuális és akusztikus emlékezet fejlesztése
  • a testséma és térbeli tájékozódás fejlesztése
  • a finom- és grafomotorika, a ceruzafogás fejlesztése
  • a beszédészlelés és beszédértés fejlesztése
  • a szabálykövetés, a türelem és az egymásra figyelés fejlesztése.

Panoráma Poliklinika

 

ADHD-val a mindennapokban

Élő Facebook-beszélgetés május 9-én 17.30-tól. Csatlakozzon hozzánk élőben! Regisztráljon e-mailen: panorama@panoramaklinika.hu Az ADHD az egyik leggyakoribb gyermek- és serdülőkori viselkedési zavar. Dr. Baracskai Mónika gyermek- és ifjúságpszichiáter 16 évnyi svédországi tapasztalatot hozott haza Magyarországra: klinikánkon az érintett gyermekekkel és szüleikkel foglalkozik. KÉRDEZZENEK – VÁLASZOLUNK! Facebook eseményünk itt érhető el: https://www.facebook.com/events/354328100952692 Csatlakozzon hozzánk élőben!   Az élő Facebook-beszélgetésben […]

Tovább

Dolgos utcai rendelőnkkel épületen belül költözünk

Tisztelt Pácienseink! Tájékoztatjuk Önöket, hogy azok a pszichoterápiák (egyéni és csoportos ülések), amelyeknek eddig a 1126 Budapest, Dolgos utca 2., 2. lépcsőház 1. emeletén található rendelőnk biztosított helyszínt, 2024. április 2-ától épületen belül a Dolgos utca 2. 1/A címre költöznek. A magasföldszinti helyiségek bejárata a Dolgos utca sarkán, a Brassai Sámuel utca csatlakozásánál található. Szeretettel […]

Tovább

Riasztó? – öt tényező, ami növeli az emlődaganat kialakulásának kockázatát

Örökletes-e az emlődaganat, a petefészekrák? Genetikai fogékonyság kétségkívül létezik, de a tudományos eredmények statisztikai jellegűek, és nem pótolják az alapos kivizsgálást és egyéni kockázatértékelést – figyelmeztet dr. Mühl Dorottya klinikai onkológus. Kétségtelen, hogy az emlődaganatok kialakulásában vannak hajlamosító tényezők, amelyekre a betegség prevenciója során érdemes odafigyelni. Vannak köztük befolyásolható és nem befolyásolható tényezők egyaránt. Vegyük […]

Tovább