Igazán fontos mérföldkőhöz érkeznek a gyerekek, amikor az óvoda után iskolába kerülnek, hiszen nemcsak új közösségbe csöppennek, hanem merőben új kihívásokkal találják magukat szemben. Ha nem állnak még készen arra, hogy sikerrel vegyék ezeket az akadályokat, olyan kudarcélményeket szerezhetnek, amelyek ronthatják az önértékelésüket és nem mellesleg a tanuláshoz való viszonyukat is rossz irányba terelheti.
Ezért is különösen fontos, hogy a gyerekek valóban készen álljanak a váltásra, és ha szükségük van rá, megfelelő szakembertől kapjanak célzott felkészítést, mielőtt beülnének az iskolapadba. A felkészítés abban is segít, hogy a gyermek elkerülje a váltással járó, esetenként rossz érzést kiváltó élményeket és magabiztosan, nyitottan induljon az iskolába.
Az iskolát 2023. szeptemberében kezdő gyermekek szüleinek érdemes már most felkeresni a szakembert, hogy szükség esetén időben elkezdődhessen a megfelelő fejlesztés és felkészítés.
Mindenki iskolaérett 6 évesen?
Bár a jelenlegi szabályozás szerint a 6. életévüket betöltött gyerekeknek meg kell kezdeniük az általános iskolai tanulmányokat, valójában teljes mértékben gyermekfüggő, hogy készen állnak-e ennyi idősen arra, hogy iskolába kerüljenek. Egy 6 és egy 7 éves gyermek között óriási fejlődési különbség figyelhető meg, ugyanakkor igaz az is, hogy két 6 éves gyermek sem egyenlően fejlett.
Ideális esetben ebben a fontos kérdésben a szülők és a pedagógusok együtt döntenek. Az óvónők szerepe azért lényeges, mert ők azok, akik látják, hogy “működik” az iskolába készülő gyerek közösségben és rálátnak arra is, hogy rendelkezik-e a nagycsoportos azokkal a kompetenciákkal, amelyek az iskolakezdéshez szükségesek.
Ijedtségre akkor sincs oka a szülőknek, ha ők is látják vagy az óvodából jelzik feléjük, hogy a gyermeküknek segítségre lenne szüksége a zökkenőmentes iskolakezdéshez! Az időben elkezdett és jól megválasztott iskolaelőkészítő fejlesztő foglalkozás nagyon sokat hozzátehet ahhoz, hogy a gyermek felzárkózzon és jól érezze magát az új iskolai környezetben.
Iskolaelőkészítő fejlesztő foglalkozás
Ha bizonytalan abban, hogy gyermeke készen áll-e az iskolakezdésre, ha úgy érzi, hogy egyes területeken fejlesztésre, megerősítésre szorulna vagy csak szeretné, hogy minél zökkenőmentesebben kezdődjön számára az iskola, szeretettel várjuk!
A foglalkozások célja:
- a figyelem, a koncentráció, a feladattartás fejlesztése
- a vizuális és akusztikus emlékezet fejlesztése
- a testséma és térbeli tájékozódás fejlesztése
- a finom- és grafomotorika, a ceruzafogás fejlesztése
- a beszédészlelés és beszédértés fejlesztése
- a szabálykövetés, a türelem és az egymásra figyelés fejlesztése.
Panoráma Poliklinika